Hallo ik ben Anna de chatrobot.
Fijn dat je contact met ons opneemt.
Waarmee kan ik je helpen?
Stel je vraag in 1 zin.
Om je zo goed mogelijk te helpen heb ik eerst nog een paar vragen voor je.
Heb je al bij de veel gestelde vragen gekeken?
Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. Wij helpen jou als gewaardeerde klant heel graag.
Voordat ik je doorverbind heb ik nog een paar vragen om je zo goed mogelijk te kunnen helpen.
Heb je een vraag over één van onze diensten?
Heb je een vraag over een product?
Heb je een vraag over iets anders?
Heb je al naar de meest gestelde vragen gekeken?
Spreek je liever een collega? Dat is nu helaas niet mogelijk, al onze medewerkers zijn bezet..
Je kunt ons ook bellen (via een telefoonnummer dat we zo goed mogelijk verborgen hebben).
Probeer het later nog eens. Via de live chat zijn wij 24 uur per dag bereikbaar.
Heeft dit antwoord je geholpen? Ja of nee?
Je hebt nog niet alle vragen beantwoord.
Je hebt nog niet alle vragen beantwoord (begin opnieuw).
Er is helaas iets mis gegaan, probeer het later nog eens. Wij helpen je graag en zijn 24 uur per dag bereikbaar via onze website.
Het duurt te lang voordat deze website reageert.
Deze pagina bestaat niet of je internetverbinding is niet stabiel.
Hallo ik ben Anna de chatrobot. Fijn dat je contact met ons opneemt.
Waarmee kan ik je helpen?

 

Onder de belofte van klantvriendelijkheid gaan veel bedrijven over tot het aanbieden van contact via een chatrobot op hun website. Efficientie en goede bereikbaarheid zijn ook beloften die hierbij gemaakt worden. Bij sommige bedrijven werkt dit goed als de uitvoering inderdaad op een klantvriendelijke manier is uitgevoerd. Antwoorden op standaardvragen worden dan snel gegeven en wanneer dat nodig is wordt je doorverbonden naar een vakkundige medewerker die naar je luistert en met je meedenkt. 

Helaas is de uitvoering echter niet altijd zo ingericht. Dan verdwaalt een klant, zoals ik, in een onpersoonlijke en eindeloze reeks van zich herhalende vragen en beloftes die niet worden waargemaakt. Een medewerker spreken wordt wel beloofd, maar tegelijk ontmoedigd door de gegevens moeilijk vindbaar te maken en eindeloze wachtrijen als je eindelijk het telefoonnummer gevonden en ingetoetst hebt.

Ergernis dus, nog voordat je ook maar iemand gesproken hebt.